We klikken nu weer 'Projectadministratie'
En dan 'Projecten basisgegevens'
Hier vult u de basisgegevens in van de projecten/karweien.
Zet, in princuipe altijd aan "automatisch factureren" U heeft dar toch zekl nog greep op.
Alleen als u zeker weet dat het nooit zal gebeuren laat u het uit.
'Projectcode' kunt u invullen, doet u dit niet wordt het nummer automatisch
opgehoogd ten opzichte van het vorige projectmet een nummer, u kunt ook een prefix invoeren
in 'projectadministratie - diversen - instellingen'.
Maaar u kunt het nummer ook vervangen door een lettercode. Bijvoorbeeld de zelfde als de klantcode. U hoeft, dan later, bij het zoeken en ophalen het nummer niet uit uw hoofd te weten.
Datum kunt u wijzigen.
Klant moet in debiteuren/crediteuren' staan.
U kunt deze ophalen met de eerste letter(s) van de klantcode of F12.
Indien de klant nog niet voorkomt in de lijst 'Ophalen onderliggende bestanden'
kunt u daar direct (rechtsboven) klikken op 'Invoer'.
Dan vult u de klant in ter plaatse.
Contactpersoon wordt opgehaald uit 'debiteuren/crediteuren',
maar kan worden gewijzigd.
Projectmanager opzoeken uit de medewerkers eventueel. (Eventueel
van balang bij 'overzichten per projectmanager).
De andere velden spreken voor zich.
Indien u werkt met kostenplaatsen, kunt u een kostenplaats ophalen, waarop[ strak salle omzet van dit project terecht komt.
Klik “OK” en vul het volgende project in of klik 'Annuleer'.
Klik dan 'switch-calculatiescherm'
Zie verder hoofdstuk "projecten calculatie"
voorbereiding
medewerkers
projecten calulatie
dagstaten
toekennen inkopen direct
toekennen inkopen via inkoopbon
statussen
factureren
urenteller